Наслагването на фокуса е метод на снимане, при който се заснемат няколко снимки при малко различаващи се разстояния на фокусиране (?клин“) и след това се комбинират или ?наслагват“ в едно изображение, така че по-голяма част от обекта или сцената да е на фокус. Можете да комбинирате изображенията си с помощта на софтуер за редактиране или с помощта на инструментите за наслагване на фокуса, вградени във фотоапарати Canon.
Когато снимате много близо до обекта, обикновено използвате широк отвор на диафрагмата (малко f число), за да осигурите възможно най-много светлина. Това обаче ви дава много плитка дълбочина на рязкост, което означава, че голяма част от обекта или сцената няма да са на фокус. Наслагването на фокуса може да разкрие свят на скрита красота и сложни детайли в макро фотографията, но също така е идеално за пейзажи, когато искате една сцена да бъде рязка от предния до задния план.
С повече от десетилетие опит в снимането за публикации, свързани с природата, професионалният макро фотограф Matt Doogue е експерт в ръчното наслагване на фокуса. Модерните функции на безогледалните фотоапарати от 澳门现金网_申博信用网-官网 системата на Canon обаче могат да ви помогнат да постигнете същия резултат без никакво редактиране. С помощта на вградените във фотоапаратите Canon 澳门现金网_申博信用网-官网7 и 澳门现金网_申博信用网-官网10 функции за клин на фокуса и наслагване е възможно да се получат завладяващи близки планове с минимални усилия.
Избирането на най-добрия фотографски комплект за начинаещи в макрофотографията е важно за наслагването на фокуса, но също така налага нуждата от практични начини за използването му. В това ръководство открийте как Matt използва наслагването на фокуса за зашеметяващи снимки на природата – както ръчно, така и във фотоапарата. С няколко съвета за това как да снимате макроснимки и най-новата гама на Canon от 澳门现金网_申博信用网-官网 системата скоро ще заснемате впечатляващи снимки с висока рязкост.
Ръководство за начинаещи за наслагване на фокуса
Клин на фокуса
Независимо от метода, който използвате, за да наслагвате изображенията си, първият етап в процеса е да направите серия от снимки с различни настройки на фокуса, за да заснемете пълната дълбочина на рязкост на обекта, който снимате. Това се нарича клин на фокуса, а почти всеки фотоапарат на Canon от 澳门现金网_申博信用网-官网 системата има функция, която автоматизира процеса, като заснема серия от снимки с увеличаващо се разстояние на фокусиране при всяка следваща снимка, които след това можете да комбинирате.
?Функцията за клин работи от най-близката точка на фокусиране на обекта“, обяснява Matt. ?Функцията автоматично променя разстоянието на фокусиране на обектива, като заснема снимка през стъпката, която сте избрали в менюто, като ефективно преминава през цялата сцена.“
Ще трябва да настроите обектива в режим на автоматичен фокус (AF) – за обективи без превключвател AF/MF задайте AF режим в менюто на фотоапарата. Използването на широкоъгълен обектив означава, че можете да изрязвате за постигане на крайното изображение, за да се гарантира, че целият обект остава в кадъра.
Matt смята, че менюто за клин на фокуса е много лесно за настройка и използване. ?След като сте направили няколко наслагвания, разбирате как работи всяка опция“, казва той.
Когато сте готови, просто натиснете спусъка, за да започнете да правите снимки. Брояч в горния ъгъл на LCD дисплея показва броя на оставащите снимки.
Наслагване на фокуса във фотоапарата
Canon 澳门现金网_申博信用网-官网7 и 澳门现金网_申博信用网-官网10 опростяват процеса, като също така автоматично наслагват последователността от изображения във фотоапарата, премахвайки необходимостта от обработка чрез компютър. ?Възможността за създаване на композитно изображение във фотоапарата е наистина революционна“, казва Matt. ?Отделните изображения се запазват заедно с изображението с композитна дълбочина на рязкост, така че резултатът се появява веднага. Въпреки това, тъй като фотоапаратът запазва единичните кадри от наслагването, все още можете да ги обработвате сами или да ги използвате поотделно.“
При всеки режим на експонация на 澳门现金网_申博信用网-官网7 е налично вградено наслагване във фотоапарата. ?Бих препоръчал да се използва Ръчен (M) режим, тъй като това дава пълен контрол върху фотоапарата и в крайна сметка върху това как ще изглежда крайното изображение“, казва Matt. ?Ще ви е необходима по-висока скорост на затвора, за да избегнете ефекта от заклащането на фотоапарата при снимане без статив, което може да се постигне чрез задаване на по-високо ISO и по-широк отвор на диафрагмата.“
Добра идея е да заснемете пробен кадър, за да сте сигурни, че сте доволни от настройките си и също така е важно фотоапаратът да бъде стабилен. ?Почти винаги използвам статив при наслагване във фотоапарата, тъй като искам да минимизирам въздействието на моето движение върху кадрите“, обяснява Matt. Това обаче не е идеално за живи обекти. ?В тези случаи по-високата скорост на затвора и по-високата ISO стойност помагат за преодоляване на всяко неволно движение на фотографа“, добавя той. Вграденият стабилизатор на образа в 澳门现金网_申博信用网-官网7 предоставя на Matt повече свобода за снимане без статив.
Броят на кадрите, които трябва да заснемете, зависи от обекта, но с вграденото наслагване във фотоапарата Matt е в състояние да комбинира стотици кадри на обекти, малки колкото зрънце сол. ?За наслагване на пейзажи естествено ще използвате по-тесен отвор на диафрагмата или по-голяма дълбочина на рязкост, така че няма да ви се налага да правите толкова кадри – особено когато заснемате по-големи зони на фокус наведнъж“, обяснява той. Той също така добавя, че при макро фотографията използването на твърде малка дълбочина на рязкост при наслагване може да доведе до дифракция – оптичен ефект, който ограничава качеството на изображенията – и до загуба на светлина.
Ако нямате фотоапарат с вградена функция за наслагване, можете да комбинирате изображенията си със софтуер, като безплатния Digital Photo Professional (DPP) на Canon, който разполага със специален инструмент за композитна дълбочина на рязкост. ?DPP ще подравни и комбинира частите с най-висока рязкост на всяко изображение, за да създаде окончателно изображение с голяма дълбочина на рязкост“, казва Matt.
Наслагване на фокуса в DPP
Ръчно наслагване на фокуса
Въпреки че използва технологията, която пести време, в Canon 澳门现金网_申博信用网-官网7 и 澳门现金网_申博信用网-官网10, Matt вярва, че ръчното наслагване на фокуса е все още полезно. ?Традиционният метод за наслагване на фокуса е най-трудният, но позволява повече възможности за творчество и е достъпен за всеки“, казва той. ?Освен това имате по-голяма свобода при избора на светлина, тъй като някои от вградените функции не работят със светкавица.“
Ако вашият фотоапарат Canon не разполага с клин на фокуса или вградено наслагване, лесно можете да опитате ръчно наслагване на фокуса. ?Принципите са едни и същи с изключение на това, че потребителят трябва да заснеме всяка снимка и след това да обработи снимките в композитно насложено изображение“, обяснява Matt. Ръчната експонация и фокусиране са ключови. ?Изключете автоматичното фокусиране (AF) и фокусирайте ръчно върху най-близката точка на вашия обект“ казва той. ?Използвайте режима за изглед на живо (Live View) на фотоапарата, за да увеличите обекта и да осигурите прецизен фокус, ако е възможно.“
Избор на осветление
Осветлението е важно, независимо от метода, който изберете да използвате за наслагване на фокуса. При недостатъчна светлина скоростта на затвора може да е твърде ниска за замразяване на движението, но ако добавите твърде много светлина, резултатът може да е прекалено ярък. За Matt ?естествената светлина е чудесна за запазване на блясъка и цветовете на обекта, които понякога може да са избледнели заради външни източници на светлина.“
Matt добавя външно осветление, ако дневната светлина не е адекватна. ?Лампите за постоянно осветление (LED) са достъпни, леки и могат да бъдат поставени навсякъде около обекта, което води до по-динамични ъгли“, казва той.
Настройките за наслагване, които използва Matt, не се променят много, но той настройва отвора на диафрагмата в зависимост от размера на обекта, колко наслагвания са необходими и увеличението. ?За ISO обикновено задавам около 320, когато използвам светкавица, а скоростта на затвора е около 1/160 s“, отбелязва той.
Менюто за клин на фокуса на Canon премахва догадките при заснемането на множество изображения, докато модерната функция за композитна дълбочина на рязкост, вградена във фотоапаратите Canon 澳门现金网_申博信用网-官网10 и 澳门现金网_申博信用网-官网7, опростява процеса, като ви спестява време, премахвайки необходимостта от последваща обработка и ви позволява да се фокусирате върху вземането на по-творчески решения, като композиция и експонация. Ръчното фокусиране все още е чудесен подход, когато имате нужда от максимален контрол.
Matt вярва, че какъвто и метод да използвате, наслагването на фокуса прави обикновеното да изглежда великолепно. ?Наслагването на фокуса превръща обикновеното в необикновено“, казва той. От макро до пейзажи – лесните за използване инструменти за наслагване на фокуса на Canon ще ви позволят да заснемате впечатляващи изображения с изключителна рязкост от предния до задния план.
Написано от Lauren Scott и Andrea Ball
Свързани продукти
-
澳门现金网_申博信用网-官网7
Опознайте дивата природа с фотоапарат, който предлага сензационна скорост и качество на изображението в компактно тяло с APS-C сензор, проектирано за бъдещето. -
澳门现金网_申博信用网-官网10
Направете следващите си стъпки във фотографията и видеото с безогледален фотоапарат Canon от системата 澳门现金网_申博信用网-官网, базиран на заснемащ сензор с размер APS-C. -
RF 100mm F2.8L Macro IS USM
Професионален RF макрообектив – RF 100mm F2.8L MACRO IS USM е идеален за заснемане на изображения в 1,4x реалния размер без статив и зашеметяващи портрети с качество от серията L.
Свързани статии
Най-добрият стартов комплект за макро фотография
Избор на фотоапарати, обективи и аксесоари за детайлна макро фотография.
Съвети за макро фотография
Макрофотографията е лесна – открийте най-добрия фотографски комплект, съвети и техники.
Макро кулинарна фотография
Създавайте интересна абстрактна фотография на храна с помощта на макрообективи на Canon.
Топ съвети за пейзажи
Запознайте се с фотографските техники, които ще ви помогнат да повишите нивото на пейзажните си снимки.