澳门现金网_申博信用网-官网

图片

МАКРОФОТОГРАФИЯ

Изгубете се в детайлите: 4 техники за макро снимки у дома

Домът ви е пълен с лесно достъпни възможности за творчески макро снимки. Вдъхновете се от детайлите във вашия хол, кухня или перваза на прозореца.
Черно-бял кадър в близък план на майка, която целува спящо бебе, което държи на рамото си.

Макрофотографията е чудесен начин да станете креативни с това, което имате у дома. Независимо дали става дума за бръчици по дланите на новородено бебе, сложни детайли по листата или венчелистчетата на домашните растения, или сапунени мехурчета в кухненската мивка, откриването на малките неща, които може да сте пропуснали, може да ви донесе радост, вдъхновение и безкрайни нови перспективи за снимане.

Забавлението с макрофотографията няма граници – можете да намерите подходящи обекти във всяка стая на дома си. Без значение какъв фотоапарат имате у дома, можете да се приближите и да изследвате очарователните детайли. Стандартен вариообектив (или обектив от комплекта на фотоапарата) или дори компактен фотоапарат може да заснеме красиви изображения. Тук шестима фотографи споделят някои от малките, но завладяващи неща, които са снимали у дома, и разкриват какво ги е вдъхновило да ги разгледат отблизо.

1.Фокусирайте най-близкото и най-любимото

Макро снимка на главата на бебе, лежащо по гръб.

Тук фотографът Kate Gray е поставила новородено на легло близо до прозорец, за да използва естествената светлина. ?Това е добра основа за използване както на високи, така и на ниски ъгли на снимане, а и на бебето му е приятно и удобно“, обяснява тя. Заснето с Canon EOS 5D Mark III (вече предшественик на Canon 澳门现金网_申博信用网-官网) с обектив EF 100mm f/2.8L Macro IS USM при 1/320 s, f/2.8 и ISO 500. ? Kate Gray Photography

?Изображенията, които заснех за собствените си деца, когато бяха бебета, ме вдъхновиха да снимам в близък план за други семейства“, казва семейният фотограф Kate Gray. ?Знам, че без тези снимки нямаше да си спомня идеалните малки трапчинки на пухкавите пръсти на дъщеря ми или начина, по който кожата около очите на сина ми се набръчкваше при първите му широки усмивки.“

Специалният макрообектив е идеален за макро снимки, но можете също да постигнете страхотни резултати със стандартен вариообектив или дори с обектив с твърдо фокусно разстояние. Например обективът Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, който се доставя в комплект с някои фотоапарати, може да фокусира до 25 cm, което означава, че можете да композирате перфектно и най-малките детайли.

Повечето макрообективи имат фокусно разстояние на телеобектив, което е идеално за приближаване на всеки елемент, а ако използвате вариообектив, просто не забравяйте да приближите чрез вариото. След това задайте отвор на диафрагмата f/5.6 или по-голям, ако е достъпен, и използвайте стабилизатор на образа, за да елиминирате риска от заклащане на фотоапарата. И накрая композирайте снимката и се опитайте да се приближите възможно най-близо до обекта си. Ще изгубите фокус, ако се приближите отвъд минималното разстояние на фокусиране на обектива, така че може да се наложи внимателно да се придвижите напред или назад, за да намерите точната позиция за снимане.

2. Уловете сложността на природата

Силно увеличено изображение на снежинка със сложни детайли върху черен материал.

?Снимах при f/8 в режим ?Приоритет на бленда“, тъй като имах нужда от малък отвор на диафрагмата, който позволи по-голяма част от снежинката да бъде на фокус“, казва фотографът Jamie Spensley. ?След това балансирах настройките, за да постигна почти черно изображение при естествена светлина, като зададох ISO 200 и скорост на затвора 1/100 s. После заснех няколко пробни изображения с различни мощности на светкавицата, за да определя най-добрите настройки за правилното експониране на снимката.“ Заснето с Canon EOS 80D с обектив Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM. ? Jamie Spensley

Макро снимка на листо на кресон с водна капчица.

?Винаги съм забелязвал малките неща, така че макрофотографията естествено ми стана любима“, казва фотографът Agi Wojcik. ?През пролетта на 2020 г. започнах да отглеждам собствени билки и зеленчуци и забелязах колко красиви изглеждаха зелените листа, след като ги поливах. Исках да уловя слънчевите лъчи върху капката вода, защото знаех, че тя няма да остане дълго върху листото.“ Заснето с Canon 澳门现金网_申博信用网-官网P с обектив Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM при 1/250 s, f/8 и ISO 800. ? Agi Wojcik

Макрофотографията може да разкрие невидими природни съкровища – от гърба на листо, подобен на лабиринт, до уникалната сложност на перфектно оформена снежинка. А снимането в близък план ви позволява да уловите красотата на природата навсякъде, включително на перваза на прозореца си в студен и дъждовен ден.

Черното яке е единственият фон, от който Jamie Spensley се нуждае, за да разкрие хипнотизиращите детайли на бяла снежинка. Той постига тази уникална и мека светлина с помощта на дифузер за макро снимки. ?Това е конус от бял материал, закрепен около предната част на обектива ми. След това има тунел от отразяващ материал, прикрепен към светкавицата, който насочва светлината към конуса. Крайният резултат е изключително мека светлина, идеална за макрофотография.“

За допълнителна креативност със светлина при макрофотография обективите EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM и EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM имат вградена светкавица Macro Lite, която позволява на фотографите да се доближат, без да хвърлят сянка.

Фотографът Agi Wojcik използва режим ?Сцена в близък план”, за да снима кресон в апартамента си. ?По този начин нямаше нужда да се притеснявам за настройките и вместо това можех да се концентрирам върху правилното фокусиране. Също така използвах Точков AF и много удобната функция за увеличение в режим Live View. След като видях колко добре се получи снимката, се вдъхнових да взема фотоапарата и да изследвам други обекти около мен у дома."

3. Намерете необикновеното в ежедневието

Макроснимка на молив, чертаещ линия върху хартия.

?Зададох относително ниска ISO чувствителност, тъй като имаше достатъчно светлина“, казва фотографът Lucas Piltz. ?Отворът на диафрагмата беше f/7.1, така че имаше широки зони на фокус, а скоростта на затвора беше 1/100 s.“ Заснето с Canon EOS 250D при 1/100 s, f/7.1 и ISO 800. ? Lucas Piltz

За много художници простият молив е нещото, откъдето всичко започва, и като го снима отблизо, фотографът Lucas Piltz намира начин да отпразнува и прегърне творческата си страна.

Lucas решава да заснеме последователност от снимки, за да постигне по-голяма дълбочина на рязкост, отколкото обикновено е възможно. ?Използвах статив, за да предотвратя заклащането“, казва той, ?и фокусирах ръчно, защото имам повече контрол и по този начин научавам повече. Фокусирах най-близо и след това постепенно отдалечих фокуса към края обекта.“ Без да променя композицията, Lucas заснема 40 версии на молива, всички с различни позиции на фокуса, преди да ги обедини.

Тази техника се нарича наслагване на фокуса и можете да я постигнете, като обедините поредица от изображения с различни позиции на фокуса в софтуера Canon Digital Photo Professional.

4. Намерете абстрактна перспектива за нещата от ежедневието

Макроснимка на олио във вода, създаващо кръгли капчици, оцветени в лилаво.

Andrea Hunt използва прости неща, като олио и вода, за да създаде сюрреалистичен изглед на нейните абстрактни изображения. Променяйки количеството олио и поставяйки различни цветни предмети под тавата с вода, получавате безброй уникални шарки и мотиви. Заснето с Canon EOS 7D Mark II с обектив Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM при 1/100 s, f/10 и ISO 1250. ? Andrea Hunt

Макроснимка на сапунени мехурчета, оцветени в жълто.

Tibo Tuypens се възползва от силата на геометрията, за да разпали въображението на зрителя. ?Използвах моя Canon EOS 7D Mark II и обектив EF-S 60mm f/2.8 Macro USM в комбинация само със светкавица Speedlite“, казва той. ?Мога със сигурност да остана на ISO 100 при скорост на затвора 1/400 s и отвор на диафрагмата f/2.8, за да постигна хубав и разфокусиран фон.“ ? Tibo Tuypens

?Като зает здравен работник на първа линия, използвам фотографията си като средство за съсредоточаване на вниманието, за да бъда щастлива и спокойна в свободното си време“, обяснява макрофотографът Andrea Hunt. ?Макрофотографията разкрива детайли, които рядко се виждат, и може да се постигне много креативност в рамките на вашия дом и градина.“

За да пресъздадете сюрреалистичните снимки на Andrea, ще ви трябва стъклена тава за печене, повдигната от пода при всеки ъгъл и пълна с вода. След това добавете олио – постепенно, за да можете да експериментирате с различни количества. За да добави привлекателен цвят към олиото, Andrea поставя смартфон или таблет с цветен дисплей под съда, но можете да използвате и цветен картон или тапет.

Когато снимате олио във вода, най-лесно е да фокусирате ръчно и да снимате в режим ?Приоритет на бленда“ (Av). ?Снимането с f/10 ми дава достатъчно дълбочина на рязкост, за да фокусирам слой олио, без да стигна до дъното на стъклената тава“, казва Andrea.

Можете да използвате същата техника, за да разпуснете от домакинските задължения. Фотографът Tibo Tuypens открива, че препаратът за миене на съдове може да създава красиви геометрични фигури, като просто добавя няколко капки към тава за печене, в която има малко вода.

За фон Tibo обича да използва цветни листове хартия. ?След това използвам светкавица, за да отразявам цветовете през водата“, казва той. ?Това работи чудесно за комбиниране на цветове и създаване градиенти.“

За да направите мехурчета, просто вземете сламка и издухайте във водата – след това снимайте! ?Каквото и да поставите пред обектива си, то винаги създава игра на форми, текстури и разсеяна светлина“, казва Tibo.

Написано от Phil Hall

Свързани продукти

Свързани статии